Gdybym zapytała Was dziś o to, dlaczego pewne marki wybieracie częściej niż inne, to co byście mi odpowiedzieli? Zapewne padłyby takie słowa: bo sprzedają lepsze produkty, bo przyzwyczaiłem się do nich. Często jednak odpowiedź na to proste w gruncie rzeczy pytanie nie przychodzi do głowy od razu.

Komunikacja emocjonalna

Nie zastanawiamy się, czemu pewne marki lubimy, uwielbiamy czy nawet kochamy. Co więcej, w XXI wieku nie ma już takiego znaczenia, jak często widzimy przekaz marketingowy marki. Bo przecież, koniec końców, stajemy w sklepie przed półką, na której znajduje się często kilkadziesiąt bliźniaczo podobnych do siebie produktów i musimy podjąć decyzję. Jakże często zależy ona nie od jakości czy ceny, ale od tego, czy czujemy więź z marką.

Dlaczego jakaś marka staje się pożądana, uwielbiana i powoduje, że czujemy się w jej obecności dobrze? Podobnie jak w relacjach międzyludzkich, tak i w marketingu, lubimy bardziej tych, którzy próbują nawiązać z nami dobry kontakt, mówią do nas językiem emocji, rozmawiają jak z przyjacielem. Dojrzałe marki, które lubią swoich klientów, tak właśnie robią.

Inspirujące, często prawdziwe historie

Marki, które kochamy, nie chcą po prostu sprzedawać produktów, one chcą zmieniać nasze życie! Gdybym zapytała Was dziś o to, dlaczego pewne marki wybieracie częściej niż inne, to co byście mi odpowiedzieli? Zapewne padłyby takie słowa: bo sprzedają lepsze produkty, bo przyzwyczaiłem się do nich. Często jednak odpowiedź na to proste w gruncie rzeczy pytanie nie przychodzi do głowy od razu.

Chcę Ci pokazać kilka zapierających dech w piersi historii, które marki wykorzystują by pokazać swoją wizję oraz wartości dla nich najważniejsze. Wszystkie przykłady oparte są na prawdziwych historiach i emocjach ludzkich.

OSTRZEŻENIE! Chusteczki będą potrzebne!

TELEFLORA

NIKE FLYEASE STORY

SKYPE

GOPRO – FIREMAN SAVES KITTEN

KLEENEX – A CARING CHORUS

GK PGE – HISTORIA SZEŚCIOLETNIEGO SEBUSIA

promuj artykuł